תודה לסנסיי ישראל טונג'י- המורה שלי לאייקידו

כשרוצים להפוך גוש ברזל לפלדה, צריך להעביר אותו באש, לשרוף את כל הליכלוכים ולהפוך אותו לטהור. התהליך לא תמיד הכי נעים, והוא דורש חום בלתי-נסבל ומכות כואבות, אבל אם עושים אותו נכון, במקום גוש ברזל חסר זהות מתקבלת פלדה חזקה וגמישה.

אני זוכר שבשיעור הראשון שלי, קיבלתי ממך אגרוף לצלעות. זה כאב לי כל-כך, שלא יכולתי לישון בלילה והלכתי לקופ"ח לעשות צילום. נכון- זה לא היה נעים. אבל אני חייב להודות, שזה היה אחרי ש"בחנתי" אותך, ואתה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, הבהרת לי שכל בחינה יש שני צדדים, ושאתה בעצם החזרת לי בבחינה משלך- רצית לראות ממה אני עשוי. בדיעבד אני מבין שבאותו רגע ידעתי שאתה האיש המתאים להיות המורה שלי.

אני מודה לך שתרמת לעיצוב של מי שאני כיום. בכלל, היית דמות מרכזית מאוד בחיי הבוגרים. מצאתי אצלך את היציבות והחיספוס שהיו חיוניים למרק ולשפשף ולהסיר את השקרים והקליפות שהסתירו את מי שאני באמת.

אני רואה אותך כאותו מכשף הכפר, שחי בשוליים- על הגבול עם היער. כמו שאני מבין, צריך להיות מישהו מיוחד מאוד כדי לחצות בבטחון ובאומץ את הגבולות, ללכת לאיבוד במעבה היער ולחזור כשאתה נושא מתנות נפלאות. עכשיו, אתה- ישראל- אתה אדם שלא פוחד לחצות גבולות, ואם יש משהו שמצאתי את עצמי אומר או שומע במשך השנים, זה המשפט הבא- "ישראל עבר כל גבול"!

 

 

אתה לא פחדת להיכנס לגונגל של עבודת הקרקע, למרות ההתנגדות הראשונית שלנו, גם של התלמידים אבל גם של הזרם המרכזי של האייקידו. אז אני מודה לך על מתנת עבודת הקרקע שהענקת לנו. אתה גם לא פחדת לעבור על אחד מ"עשרת הדיברות" של האייקידו- על הדיבר "לא תתנגד". אתה הירשת ואיפשרת לנו, לבדוק, ואפילו, רחמנא ליצלן, להפריע לבן-זוג. יצרת חלל בטוח בו אפשר לחקור את האייקידו. אז נכון- זה באמת מעצבן כשמישהו "תוקע" לך את הטכניקה, אבל אני לא מכיר דרך טובה ממנה להגיע להבנת טכניקה.

ישראל- אתה מורה קשוח, והדרישות שלך מהתלמידים הן גבוהות. הדרישות שלך הן מנוע רב-עוצמה להתפתחות התלמידים, ואני חושב שאתה מורה נדיר בכך שממש איכפת לך מההתפתחות של התלמידים שלך. פגשתי בחיי מעט מאוד אנשים ששמו להם למטרה את ההתפתחות האישית שלי.

בכלל, כשאני תוהה על קנקנו של מורה, אני מתבונן בתלמידיו. וכשאני מתבונן בקבוצת האייקידו שלנו, ובמורשת שהנחלת לנו- אני יכול רק לומר שמורה ניכר בתלמידיו, ובמקרה שלנו, במלא הצניעות, אתה יכול להיות גאה בקבוצת האייקידו שטיפחת.


לבירורים ותיאום שיעור נסיון